www.frivillighedskompetencer.dk

Grundoplysninger
* Dit navn: 

Navn på den frivillige aktivitet: Hjælp til beskrivelse

Beskrivelse af den frivillige aktivitet og din rolle i den: Hjælp til beskrivelse

* Baggrund og erfaringer: Hjælp til beskrivelse

Har du en sparringspartner? Hjælp




Bemærk: Når du fortsætter til 2. del får du mulighed for at afbryde og gemme forløbet, så du kan arbejde videre på et senere tidspunkt.
Gå til del 2. af din kompetenceprofil
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)
Bemærk: Hvis du ikke har udfyldt navn på frivillig aktivitet og beskrivelse af den sammenhæng den indgår i, så kommer disse felter ikke med i kompetenceprofilen.

[luk]
Find eller lav en kortfattet beskrivelse af, hvad den frivillige aktivitet går ud på – bl.a. formål/idéen, målgruppe, aktiviteter, projekter m.v. Du kan eventuelt finde en relevant beskrivelse i jeres formålsparagraf, præsentationsfolder eller på jeres hjemmeside. Derefter skal du beskrive din egen rolle i den frivillige aktivitet. Hvilke funktioner har du haft, hvor ofte og hvor længe har du deltaget i den frivillige aktivitet? Du må her gerne give nogle konkrete eksempler på aktiviteterne. Bemærk: Hvis du ikke har udfyldt navn på frivillig aktivitet og beskrivelse af den sammenhæng den indgår i, så kommer disse felter ikke med i kompetenceprofilen.

[luk]
Dette felt skal udfyldes, fordi det giver et bredere billede af, hvor du har udviklet og brugt dine bonuskompetencer i praksis. Notér i stikord, hvis du har erfaringer med f.eks.: andre frivillige aktiviteter og interesser, foreningsarbejde, uddannelse, job eller kurser i folkeoplysningen (aftenskole, højskole, fri fagskole, daghøjskole, produktionsskole, ungdomsskole, efterskole eller folkeuniversitetet). Sæt ca. årstal på. Du kan evt. også notere din familiemæssige situation - at have børn kan f.eks. udvikle mange kompetencer. Hvis du glemmer noget i første omgang, kan du gå tilbage og tilføje mere.

[luk]
Du kan udfylde skemaet alene, men det er en stor fordel at have nogen at sparre med undervejs eller til sidst. En sparringspartner kan f.eks. hjælpe dig med at få øje på det, du kan, og han/hun kan hjælpe dig med at finde eksempler på situationer, hvor du har vist dine kompetencer. Sparringspartneren skal helst være en, der kender dig, f.eks. fra den frivillige aktivitet. Hvis du har en sparringspartner, så sæt kryds ved ja her, vælg blandt afkrydsningsmulighederne og skriv sparringspartnerens navn.

[luk]